Čvc 212012
 

 

Pokud patříte mezi světoběžníky, možná si z každé cesty vozíte suvenýry, ať už to jsou sošky, textilní výrobky, nebo třeba popelníky, obrazy, plakáty, atd. Tyto věci vám připomínají místa, která jste navštívili, a ačkoli jste je pořídili od tamních pouličních prodejců za pár korun, budou pro vás mít vždy své kouzlo, které je ochrání před označením kýč.

 

Pokud však věci spojené s cizími zeměmi pořizujete v rámci české kotliny, a že jich je tu k mání nepřeberné množství, pak je s nimi třeba zacházet opatrně. Tak, aby jejich využití v interiéru do kýčovitosti nesklouzlo. Jisté alibi mají v prostoru, který využívají či obývají mladí lidé, bývají pak obvykle obrazem nadějí, snů, symbolem kosmopolitní povahy. S postupem věku a s tím souvisejícím silným spojením s jedinou – českou zemí už budou vždy něco vypovídat o povaze majitele.

 

Zařizovací předměty, které zobrazují či imitují reálné skutečnosti z cizích zemí, mohou mít různou podobu, nepřipomínají ovšem obvykle klasický suvenýr – drobnost, která vám zbytečně nenavýší hmotnost  zavazadla. Nejčastěji si můžete v Čechách pořídit domů kousek světa v podobě plakátů, fototapety, ale také grafik, motivů na textilu a podobně. Na trhu jsou ručně malované obrazy, dekorační polštáře, nástěnné hodiny kopírující pouliční časomíry světových metropolí.

 

Světové metropole jako Londýn, Paříž, New York, Rio de Janeiro či historická města typu Benátky, Řím mají své symboly. Bez ohledu na to, zda jste tu kterou zemi vůbec navštívili, jistě víte, jak vypadá Eiffelova věž, londýnský Tower Bridge, autobus či telefonní budka. Určitě si nespletete ani sochu Svobody či Ježíše žehnajícího brazilské metropoli. Každá z těchto věcí v interiéru posune jeho působení do jiné roviny, romantické, světoběžnické, snílkovské, podnikavé, moderní… Vždy je vybírejte tak, aby se ten který kousek velkého světa cítil i ve vašem interiéru jako doma.

 

Sorry, the comment form is closed at this time.