Sedm rad pro vaše přijímací řízení

Jak se připravíte na pracovní pohovor, přijímací řízení nebo assessment centrum? Co je dobré si ujasnit, co neříkat a čemu se vyhnout? Přinášíme vám sedm rad, které vás nasměrují tím správným směrem.

Rada první

Uvědomte si, co Vás v práci nejvíce motivuje, proč vás vlastně aktuální nabídka práce zajímá, jaký zaměstnavatel a typ práce by vám nejvíce vyhovoval, jaké pracovní prostředí by se Vám nejvíce líbilo.

Rada druhá

Uvědomte si svoje přednosti a v jakých oblastech byste se měli rozvíjet. Klidně si udělejte seznam vašich předností a nedostatků, které si zodpovědně vydefinujte. Není se za co stydět.

Rada třetí

Zamyslete se nad tím, kdo jste, jaký jste, co se vám v životě podařilo dosáhnout. Opět si vytvořte bodový seznam, kde si dle důležitosti dosadíte své úspěchy. Zaměřte se však pouze na ty pracovní. Vašeho potenciálního zaměstnavatele určitě nebude zajímat, že jste před třiceti léty překonali svůj strach a poprvé sjeli černou sjezdovku.

Rada čtvrtá

Zkuste vyhledat ve svém okolí někoho zkušeného, kdo absolvoval výběrové pracovní pohovory, případně pracuje jako personalista anebo odborný konzultant. Zkušené osoby vám mohou poskytnout cenné rady a odpovědět na vaše otázky a takto vám výběrový proces přiblížit a ulehčit.

Rada pátá

Vyhledejte si potřebné informace týkající se výběrových procesů, například jak napsat životopis nebo motivační list. Jde o dokumenty, kde je přehnaná kreativita spíše na škodu. Jedinou výjimkou jsou životopisy zasílané na kreativní pozice jakou jsou například designeři.

Rada šestá

Promyslete si, kde hledat práci. Na trhu je totiž celá řada agentur a inzertních portálů, avšak pouze zlomek z nich vám nabídne opravdu kvalitní práci a nezahodí váš životopis pod stůl.

Rada sedmá

Zaměřte se pouze na relevantní pracovní nabídky a nikdy se nespokojte s prvním avizem.