Úno 112015
 

Škoda auto patří mezi celosvětové výrobce automobilů s mimořádně bohatou tradicí. Dle tržeb je největší českou fírmou, největším českým exportérem a pátým největším českým zaměstnavatelem. Pojdmě se o tomto českém klenotu dozvědět více.

 

Škoda Plzeň

V roce 1925 pak dochází k výraznému milníku, poněvadž dojde ke spojení se strojírenským podnikem Škoda, což způsobuje i změnu názvu společnosti. Černou kaňkou tehdejší doby byla velká hospodářská krize, po které však nastoupila úspěšná éra, kterou přerušila až 2. světová válka. To mělo za důsledek, že se společnost stala součástí koncernu Hermann

Göring-Werke a byly nuceni vyrábět obrněné vozy a součásti zbraní.

 

Období komunismu

Po válce došlo k rozdělení výroby a reorganizaci celé automobilové výroby. Nákladní vozidla se začala v samostatných firmách čímž vznikla značka Liaz. Výroba autobusů byla pro změnu ukončena definitivně, aby se stala jedinou monopolní značkou na trhu Karosa. Kvůli režimu měl podnik v tehdejší době velmi omezené možnosti s moderními technologiemi, a tak automobily bohužel nemohly konkurovat západním výrobcům. V roce 1989 pak nastává velký zlom a to sice tím, že se stane významným partnerem společnost Volkswagen. Pro zajímavost: druhým finalistou ve výběru byl podnik Renault a mezi dalšími 22ti podniky byly take značky jako BMW nebo Fiat.

 

Laurin & Klement

Píše se rok 1895 a dva vášnivý cyklisté, mechanik Václav Laurin a Václav Klement se rozhodli založit malý.podnik na výrobu jízdních kol. Následně v roce 1899 začíná firma Laurin & Klement vyrábět i motocykly, se kterými se účastní soutěží.

Velký zlom nastává v roce 1905, kdy továrna vyrobí první automobile s názvem Voiturette A a okamžitě se stane velkým hitem. Prodejní úspěchy pak udělají v roce 1907 celou firmu akciovou společností.

 

Koncern Volkswagen

Dne 16. dubna 1991 došlo ke spojení Škody a Volskwagenu, při čemž se Škoda stala čtvrtou značkou v koncernu. Došlo take opět k přejmenování a to sice na Škoda, automobilová akciová společnost. Nedostatky v technologiích se podařilo dohnat a dnes patří Škoda mezi celosvětově uznávané značky. Mimo jiné automobilka Škoda provozuje take vlastní vysokou školu a odborné učiliště. Pravidelně se take účastní závodů typu rallye. V roce 2006 vyrobila Škoda desetimiliontý vůz a my ji přejeme, aby v tom pokračovala úspěšně i nadále.

Sorry, the comment form is closed at this time.