Úno 272014
 

Motivační dopis slouží k představení uchazeče budoucímu zaměstnavateli. Zdůrazňuje konkrétní vlastnosti uchazeče, totožné jako je nabídka práce nebo její požadavky dokonce převyšují. Správně napsaný motivační dopis má personalistu zaujmout natolik, aby v něm zanechal dojem výjimečnosti uchazeče, a proto si žádá zvláštní pozornost.

1. struktura, oslovení

Struktura motivačního dopisu je přehledná a jednoduchá. Sestává z hlavičky (jméno, adresa, telefon, e-mail), adresáta (název a adresa společnosti), oslovení, textu dopisu, a je zakončen datem, místem, jménem, případně podpisem pisatele.

V oslovení podchyťte pozornost tím, že motivační dopis budete adresovat konkrétní osobě.

2. hlavní část – úvod a jádro dopisu

Pomocí oslovení vytváříte zajímavý text adresovaný jedné osobě. Hned v úvodu ukažte, že znáte oblast podnikání společnosti a víte, jakých největších úspěchů za poslední období dosáhla. S přihlédnutím na požadavky volného pracovního místa vyzdvihněte své znalosti a dovednosti a zdůvodněte, proč právě Vy jste pro onu společnost nejlepší. Odpovězte si na otázku, co svým příchodem do společnosti přinesete. Uveďte konkrétní příklady svých úspěchů a představte svůj potenciál.

3. závěr – pozitivně a akčně

Neprozraďte na sebe všechno; zanechte v čitateli pocit, že by se o Vás chtěl dozvědět víc. Projevte zájem a ochotu setkat se. Vyberte kontakt (telefon, e-mail), na kterém budete očekávat reakci na svůj motivační dopis.

 

Podívejte se, jak má správný motivační dopis vypadat.

Sorry, the comment form is closed at this time.