Založení s.r.o.

Článek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

  • Založení s.r.o. pro ubytovací služby
  • Pronájem kanceláře – jak si ho zajistit?
  • Založení s.r.o.

Založení s.r.o. pro ubytovací služby

V prvním článku s názvem “Založení s.r.o. pro  ubytovací služby” se dočtete, že pokud se chystáte založit si s.r.o. pro ubytovací služby, tak existují dvě živnosti pro ubytování hostů.  První z nich je živnost volná č. 55 – Ubytovací služby. V rámci této budete poskytovat ubytování ve všech ubytovacích zařízeních (například hotel, motel, kemp, ubytovna) a v bytových domech, rodinných domech nebo ve stavbách pro rodinnou rekreaci. Druhou živností je řemeslná živnost č. 39 – Hostinská činnost. V rámci živnosti je možno poskytovat ubytování ve všech ubytovacích zařízeních (například hotel, motel, kemp, ubytovna) a v bytových domech, rodinných domech nebo ve stavbách pro rodinnou rekreaci. Více informací o tom si již přečtěte ve zmíněném článku.

Pronájem kanceláře – jak si ho zajistit?

V dalším článku s titulkem “Pronájem kanceláře – jak si ho zajistit?” se dočtete, že mnozí možná pracují z domova nebo jako freelanceři a věnují se profesím jako jsou virtuální asistentka, překladatel, IT pracovník nebo grafik. Pracovat se dá pak doma, v kavárně nebo na letišti. Co když se ale potřebujete sejít s klientem v klidném prostředí? Nebo potřebujete řešit jednání s úřady, ale nechcete se s úředníky setkat u vás doma? Pak je řešením pronájem kanceláře. Jak to funguje? Více informací čtěte v zmíněném článku.

Články ze světa AI, BI a chatbotů

Asociace za lepší ICT řešení přináší pravidelné shrnutí zajímavých článků z odborného tisku a specializovaných webů z třetího čtvrtletí roku 2022 z oblasti AI, BI a chatbotů.

Jak začít používat rozhodovací inteligenci ve firmě?

Jak přistupovat k rozhodovací inteligenci? Nejdříve je vhodné ve firmě začít procesem, který je velmi dobře definovaný, nízkorizikový a je u něj k dispozici velké množství příkladů. Klíčový poznatek je, že rozhodovací inteligence není jednorázovým procesem. Přístup je nutné neustále vylepšovat na základě zpětné vazby. Druhým tipem je nechat se vést novými daty. Čím častěji se proces opakuje a čím jednoznačnější jsou výsledky, tím více příležitostí bude mít podnik k jeho zlepšování. Třetím tipem je zdokonalování podnikových algoritmů. Přehodnocení základních algoritmů může kromě začlenění nových dat do strategie rozhodovací inteligence také zvýšit kvalitu výsledků. Čtvrtým tipem je obohacení komplikovaných procesů. V takovém případě strojové učení poskytuje pouze návrh, konečný závěr udělá člověk. Pátým tipem je rozlišování mezi dobrým výsledkem a náhodou. Kvalita výsledků a kvalita rozhodnutí nejsou totéž. Šestým typem je dávat si pozor na zkreslená data. Pokud je historie firmy problematická, potom může tréninkový soubor historických dat vygenerovat nestejnou zátěž. Sedmým typem je důvěřovat umělé inteligenci. I když jsou někdy doporučení založená na datech v rozporu se všemi instinkty a nepochopení toho, jak technologie funguje, může váhání firmu uvrhnout o roky zpět. Osmým typem je využívání syntetických dat. Nedostatek reálných učebních dat lze kompenzovat syntetickými daty. Devátým typem je diskuze o rozhodnutí na základě datových analýz. Desátým tipem je začít skromně a učit se postupně rozhodovací inteligenci používat.

Jakým výzvám čelí české průmyslové podniky v oblasti IT?

První výzvou jsou zastaralé informační systémy. Přetrvávající problémy v dodavatelských řetězcích odhalily slabá místa dosavadního řízení podnikání, které zapustilo kořeny mnohdy už v devadesátých letech. Z krize vyjde nejlépe ten podnik, který se bude rychle a správně rozhodovat, bude mít velmi dobrý přehled o stavu zásob, rozpracovanosti výroby, nákladech, ziskovosti a mnoha dalších parametrech podnikání. Druhou výzvou je chytrá továrna. Koncept chytré továrny spolu s internetem věcí, strojovým učením a umělou inteligencí má potenciál posunout průmyslovou výrobu na zcela novou úroveň. Třetí výzvou je digitální dodavatelský řetězec. Inteligentní a digitalizovaný dodavatelský řetězec podpoří všechny klíčové procesy včetně návrhu, plánování, zajišťování dodávek, nákupu, výroby, logistiky a správy aktiv. Čtvrtou výzvou je zvyšování příjmů ze servisních služeb. Průmysloví výrobci musí navrhovat, prodávat, dodávat a udržovat personalizované balíčky řešení, které přinášejí trvalou hodnotu a výsledky. Pátou výzvou jsou inovace a nízká přidaná hodnota. Inovace jsou klíčovou hnací silou průmyslové výroby, aby se průmyslovým výrobcům dařilo v post-pandemické ekonomice, musí být agilnější a efektivnější. Šestou výzvou je zvýšení investic do IT. Klíčovou roli pro zvýšení investičního rozpočtu hrají inovace a s nimi spojená vyšší marže. Sedmou výzvou je to, že oblast IT patří do managementu. 

Jak vybrat vhodného robota pro pracoviště, které chceme robotizovat?

Je lepší vybrat průmyslového nebo kolaborativního robota? Výhody kolaborativního robota jsou, že pracoviště potřebuje o zhruba polovinu méně prostoru. Projekt robotizace s využitím kolaborativního robota zabere zhruba polovinu času ve srovnání s použitím průmyslového robota na stejné pracoviště. Kolaborativní roboti se také snadno programují. Shodné pracoviště s použitím průmyslového robota je o zhruba 15–20 % celkově dražší ve srovnání s použitím kolaborativního robota. Jaké jsou výhody průmyslového robota? Průmysloví roboti mají obvykle robustnější konstrukci a delší životnost, jsou velmi rychlí, dokážou manipulovat s předměty až do dvou tun a mají větší dosah ramene. Pokud danou operaci zvládne kolaborativní robot, je z důvodu rychlosti realizace projektu, ceny projektu a uživatelské příjemnosti ovládání a programování vhodné zvolit kolaborativního robota. Jak určit nosnost robota? Dobrá praxe je zvolit hmotnost manipulovaného předmětu, přičíst hmotnost gripperu a přidat zhruba 40 %. Tím se lze dostat na potřebnou nosnost robota. Obdobný princip platí i pro potřebný dosah robotického ramene. Pokud nastává potřeba komunikace robota s dalšími stroji a zařízeními, je nutno zkoumat detaily. Ceny potřebných komunikačních periferií se podle výrobce robota podstatně odlišují. Co se týče dostupnosti náhradních dílů a servisu, klíčovou otázkou pro dostupnost servisu není vlastní deklarovaná dostupnost servisního zásahu, ale kde má konkrétní výrobce většinu náhradních dílů.

Články a rešerše AI, BI a chatbot najdete ZDE.

Katalog SW robotů a automatizace lze nalézt ZDE.

Asociace za lepší ICT řešení, o.p.s.Husinecká 903/10
13000 Praha 3

IČ: 016 74 846
www.lepsi-reseni.cz
office@lepsi-reseni.cz
(+420) 226 259 729

Odpovědný zástupce pro živnost

Příspěvek níže přináší informace a praktické tipy pro podnikatele. Najdete zde mnoho zajímavých podnětů a nápadů. Například témata z těchto oblastí:

Jak začít podnikat z domova?

V prvním článku s názvem “Jak začít podnikat z domova?” se dočtete, že do výhod podnikání z domova patří i časová flexibilita, kdy si sám podnikatel určí kdy a jak dlouho chce pracovat. Problémy může podnikatel řešit se zákazníky v podstatě kdykoliv. Podnikání se může rozvíjet postupně a také podnikatel ušetří čas i peníze za dojíždění nebo za pronájem skladového prostoru. Více informací o tom si již přečtěte ve zmíněném článku.

Odpovědný zástupce pro živnost

Ve druhém článku s titulkem “Odpovědný zástupce pro živnost” se dozvíte, že podnikatel má širokou škálu možností výběru oboru, kterému se chce ve svém podnikání věnovat. Je možné, že si zvolí takový obor podnikání, pro který jsou stanovené speciální podmínky pro jeho vykonávání. Může se to týkat mnoha oborů stavebnictví, elektrotechniky, dopravy i dalších řemeslných, vázaných nebo koncesovaných živností. Více informací čtěte v zmíněném článku.

Proč si založit firemní blog?

V článku níže se dočtete o tom, co se hodí pro zkušené i začínající podnikatele. Najdete zde mimo jiné i mnoho zajímavých článků souvisejících s tím, jak to chodí ve virtuální kanceláři, zodpovězení otázky “Proč si založit firemní blog?” a dalších informacích týkající se nejen podnikání.

Jak to chodí ve virtuální kanceláři

V prvním článku s názvem “Jak to chodí ve virtuální kanceláři” se dočtete co od virtuální kanceláře můžete očekávat. Nebo jste si už virtuální kancelář zřídili, ale nevíte co všechno patří do jejích služeb? Dozvíte se to, jak funguje virtuální kancelář u jedné velmi známé společnosti provozující tuto službu již více než deset let. Více informací o tématice virtuální kancelář Praha si již přečtěte v uvedeném článku.

Proč si založit firemní blog?

V druhém článku s titulkem “Proč si založit firemní blog?” se dozvíte, že každý kdo se rozhodl začít podnikat, nebo už podniká by měl myslet na propagaci firemní značky. Jednou možností jak toho docílit je založit si na firemním webu blog. Co je vlastně blog? Blog je druh internetové prezentace, který je tvořen články nebo videi (vlogy), které mohou být rozděleny do více kategorií. Firemní blog je důležitou součástí firemních webových stránek. Více informací čtěte v zmíněném článku.