Zář 232014
 

Mnoho lidí má dnes sedavé zaměstnání a málo aktivního pohybu. Do práce se většina z nás dopravuje vlastním automobilem, nebo veřejným dopravním prostředkem. Odpoledne se zařizují nákupy, vyzvedávají děti ze školy a školky, pak domů, úkoly, příprava večeře, televize, u ní nějaké dobroty a spánek.

To je výčet činnosti většiny z nás, ve kterých chybí pohyb na zdravém vzduchu a cvičení. Proto se nelze divit, že výsledkem je nabírání váhy a nadbytečného tuku, což vede k nejrůznějším tvz. civilizačním chorobám. Mezi ně patří obezita, vysoký krevní tlak, srdeční potíže a další neduhy. Proto není hubnutí pouze jednorázovou módou, ale doslova životní potřebou, která přispívá nejen k vylepšení postavy, ale i ke zlepšení našeho zdraví.

Začátek je ve stravování. Jídelníček bychom měli obohatit o ovoce a zeleninu a omezit příjem cukrů a tuků. Málokdo ví, že k hubnutí mohou přispět i kořeněná jídla. Například díky čili papričkám, nebo kurkumě přijímáme do těla látku zvanou kapsaicin, který je v koření obsažen. Díky jeho konzumaci tělo dočasně zvýší spalování kalorií až o osm procent. Všeobecně jsou také lidé konzumující kořeněné pokrmy spokojeni s menšími porcemi, čímž dodávají organismu méně kalorií.

Různé diety nejsou příliš účinné, neboť většinou působí svým „jo-jo“ efektem, to je střídání hubnutí, po kterém následuje rychlý návrat na původní váhu. Tato nepravidelnost tělu škodí. Rozhodně je lepší začít se cvičením například ve fitness centru, nebo i doma. Nejlepší metodou je však dostatek pohybu venku.

Účinnou metodou vedoucí ke snižování váhy je běh, ale i rychlá chůze, jízda na kole, plavání, tenis a další sporty, které lze provozovat rekreačně. Důležitá je ovšem pravidelnost, neboť nárazové vysoké výkony mohou vést ke zdravotním potížím nejen na pohybovém ústrojí, ale hlavně na srdeční činnosti. Proto je dobré každou zvýšenou aktivitu konzultovat s lékařem a vybrat si tu, která bude každému nejlépe vyhovovat. Pokud máte na pohyb málo času, tak je ideální sáhnout po moderních možnostech, mezi které patří hubnoucí pás aj.

Sorry, the comment form is closed at this time.