Stavba modelů

V historii mořeplavby se vyskytuje mnoho slavných lodí. Jednou z nich je anglická galeona Golden Hind. Byla postavena v roce 1576 pod jménem Pelican. O dva roky později byla přejmenována na Golden Hind (zlatá laň). Byla to loď sira Francise Drakea, která jako první v letech 1578 – 1580 obeplula zeměkouli.

Další významnou lodí byla švédská vlajková loď Vasa. Byla Postavena v letech 1626 – 1628 jako největší loď postavená ve Švédsku. Výtlak lodi byl téměř 1400 tun a paluby nesly celkem 64 děl. Loď však měla vysoko těžiště a byla nestabilní. Když byla v srpnu 1628 spuštěna na vodu, naklonila se na bok, střílnami se do lodi nahrnula voda a loď se potopila. V letech 1959 – 1961 byla vyzdvižena, nakonzervována a umístěna v doku ve Stockholmu.

Historicky významnou lodí byla i francouzská fregata La Couronne. Byla symbolickou vlajkovou lodí francouzského námořnictva, postavenou v roce 1636 na pokyn kardinála de Richelieu. Byla jednou z nejvyspělejších plavidel své doby. Byla vybavena 84 děly a byla prvním válečným plavidlem vyrobeným ve Francii.

Možná jste si někdy přáli mít takovou loď v obývacím pokoji ve vitríně a přiblížit si atmosféru středověkých námořních přístavů a života té doby. Vaše přání vlastnit model některé ze slavných plachetnic si můžete splnit, protože firma Z&K modely takovéto repliky historických plachetnic vyrábí. Stavba modelů trvá podle náročnosti a velikosti 2 – 6 měsíců. Základní materiál pro tyto modely lodí je dřevo, kov a plátno. Každý model lodi na zakázku má svůj rodokmen v podobě fotoknihy se záznamem průběhu stavby modelu lodi. Na přání zákazníka dodá firma Z&K modely prosklenou vitrínu, kde model lodi vynikne a je chráněn. Tato solitéra umístěna v místnosti vzbudí zájem a pozornost a potěší každé oko.