Lisa Lashes

Těžké dětství

 

Lisa Lashes, celým jménem Lisa Dawn Rose-Wyatt se narodila 23. dubna 1961 v anglickém Coventry, vyrůstala ve velké rodině má tři starší sestry a dva bratry, poté co rodinu opustil otec zažívala Lisa těžkéčasy, pro její maminku nebylo lehké zaopatřit tak velkou rodinu a skoro všechen čas trávila v práci. Vystudovala President Kennedy Comprehensive School a po ukončení studií začala pracovat pro oděvní gigant Marks & Spencers, kde byla dlouhých 8 let. více na electropiknik.cz.

redakce -ep-

DJ Sammy

DJ Sammy feat. Carisma

 

Samuel Bouriah, alias DJ Sammy se narodil 19. října 1969 na Mallorce a djingu se začal věnovat v roce 1984 v místních tanečních klubech Alexandra, Banana a Zorba. Vystudoval zvukovou techniku na Majorca Music College a kromě klubů začal hrávat i v rádiu. Když v roce 1991 potkal svou budoucí manželku holandskou tanečnici Marii José, jeho kariéra rázem nabrala nový směr – ona toužila zpívat a on hrát, tak vytvořili duo DJ Sammy feat. Carisma. více na electropiknik.cz.

redakce -ep-

 

Producent Loony

Miro Žbirka a symfonický orchestr

Miro Žbirka a symfonický orchestr

Miro Žbirka už si léta drží obdivuhodně svůj repertoár a stále patří mezi neoblíbenější zpěváky v České a Slovenské republice.

Jeho začátky se datují se skupinou Modus, ve které s ním působila i fenomenální Marika Gombitová. Miro Žbirka vloni vydal album se symfonickým orchestrem Symphonic album. více na electropiknik.cz.
 
redakce -ep-

Nebojte se, pusťte se do rekonstrukce!

Nebojte se, pusťte se do rekonstrukce!

Opravy, přestavby nebo i montáž klimatizace historických budov jsou velmi ožehavým tématem posledních let. Po období minulého režimu, kdy bylo mnoho architektonických unikátů buď ponecháno na pospas zkáze způsobené nemilosrdným zubem času, necitlivě přestavěno nebo dokonce rovnou nahrazenou nějakou ideálně brutalistickou novostavbou. V dnešní době už máme prostředky i knowhow jak rekonstruovat budovy citlivě. Chováme se podle toho?

“Samozřejmě bychom mohli domy pouze zakonzervovat,” říká Petr Černý, mluvčí developerské skupiny DWD. “Jsme však přesvědčeni, že naprostá většina úprav, které provádíme je pro dobro lidí. Památkáři totiž často mají problémy i se zcela nezbytnými kroky jako je výměna oken nebo montáž klimatizace. Nedomýšlí však už důsledky. Nikdo nebude používat nádhernou a dobově vypadající kancelář, když tam v létě nepůjde dýchat a v zimě bude padat skrz okna sníh.”

Kritici rekontrukcí historických budov z pera developerů však nesouhlasí. “Nejde nám o to něco zakonzervovat, uvědomujeme si, že s měnící se dobou se mění i nároky, které uživatelé na domy kladou,” říká Antonín Podlipský. “Naším cílem je, abychom kvalitní stavby nenahrazovali odosobněným a uniformním “kancelářským barokem,” prosklenými věžáky s rádoby kvalitním designem z hypermarketu.” Naštěstí už definitivně pominula doba, kdy se kaple používaly jako cvičné terče kulometů a místo klášterů stavěly nové scény národních divadel. Dnešni architekti se snaží dělat vestavby a přestavby přece jen o něco více skrytě a snad i citlivěji. I přesto však mnoho elit z umělecké sféry označuje některé dnešní přestavby na nepromyšlené a nekoncepční.