RC letadla

RC modely letadel mají za sebou rovněž už velmi rozsáhlou tradici, ovšem narozdíl kupříkladu RC modelům aut nebo helikoptérám prozatím tak oblíbené nejsou. Jedna z předních příčin může být, že se nováček bojí letadla, protože není tak jednoduchý na ovládání. Zničit jej ihned na počátku a přijít tak o mnoho peněz by určitě nikoho nenadchlo. Rovněž nabídka je velmi rozsáhlá, že i odborníkům může chvíli zabrat, než se mezi jednotlivými modely zorientují.

Pokud se rozhodnete si koupitt nějaký ten model letadla, určitě Vám pomůže několik následujících rad, čeho se držet a z čeho si vybírat.

Určitě je lepší pro začátek držet se elektrického pohonu, kvůli k menší náročnosti na údržbu. Také vám ve fázi učení se létat s RC letadly pomůže, koupíte-li si hornoplošník, s větším rozpětím křídel (letadlo tím pak je stabilnější a klidnější). Dále je určitě dobré, aby letadlo bylo tzv. RTF (Ready to fly), tedy takové, které vybalíte a můžete ihned začít létat, neboť je složený a obsahuje veškeré potřebné příslušenství a zařízení. Pokud budete mít také možnost, pořiďte si letadlo vybavené systémem ACT (Anti Crash Technology). Tyto letadla umí rozeznat nekontrolovaný pád a letadlo stabilizují. Samozřejmě jako ostatní automatizované věci i toto má svoje mouchy, takže se zde klade otázka, zda je tento systém prospěšný, či naopak. Posledním směrníkem by mohlo, koupit model vyrobenýé z EPP nebo EPS materiálu, či nějakého podobného pružného. Pokud s letadlem narazíte a rozbijete karoserii, většinou může stačit trocha vteřinového lepidla a můžeme vesele létat dál.

 

Modely RC vrtulníků

RC helikoptéry jsou vedle modelů aut k hodně rozšířením modelům. Jsou ekonomicky poměrně únosné a pyšní se hodně dlouhou historií létání. Když se rozhodnete koupit si zrovna tento typ modelu, je skutečně rozumné si na osahání pořídit tzv. „Mikrovrtulník“. Pořizovací cena je v řádech pár set korun a jsou dlouhé přibližně čtvrt metru. Ve vzduchu létají již poměrně realisticky, avšak osvojit si jejich ovládání je poměrně jednoduché. Rozhodnete-li se pro něco rozměrnějšího, většinou je možnost výběru ze dvou typů, a to jednorotorové nebo koaxiální.

Při koupení typu helikoptéry je však nutné řádně zvážit, o jaký druh modelu máme zájem. Pro nové v oboru je jednoznačně nejlepší tzv. RTF (Ready to fly), který je hned po koupi připrav k letu, protože je složený a obsahuje veškeré potřebné příslušenství a zařízení. Dalším typem je ATF (Almost ready to fly). K těmto vrtulníkům musíme nakoupit vysílač a motor, nebo další pohonné jednotky. Posledním druhem je KIT, kde se jedná o klasickou skládačku + také je zapotřebí dokoupit vše stejně jako v případě ATF modelů.

 

Začínáme s RC modely

<a href=“http://www.rcmodelyauta.cz/“>RC modely aut</a> spadají vůbec k těm nejčastějším mezi modely. Příčin je hned spoustu. Asi každý kluk si by chtěl mít svoje vlastní model auta, drandit doma v bytě, zničit svým dováděním všechno, co by bylo v cestě. Dalším, asi tím zásadnějším důvodem je jednodušší ovládání. Přeci jen pro člověka, který si usmyslí pořídit si některý ten RC model pro potěšení, je rychlejší osvojit si ovládání pozemního stroje, než například helikoptéry, nebo jiného zařízení.

 

 

Co ve skutečnosti popisuje zkrácenina RC?

 

Jestliže jste novými v této oblasti, nebo nejste tak dobří v angličtině, tak se možná ptáte, proč právě „RC“? Je to zkrácenina z angličtiny „Remote controlled“ – tedy modely, která jsou napojená k ovládání šňůrou, nebo „Radio controlled“ – jsou řízené dálkově pomocí signálu na dané frekvenci. Častější je ovšem druhý způsob z důvodu vyššího pohodlí při ovládání modelu.

 

 

Dělení RC aut

 

Primární <a href=“http://www.rcmodelyauta.cz/druhy-rc-aut“>dělení RC aut</a> by se dalo roztřídit na auta, které jsou určená na silnici (On-road) a které ne (Off-road).

 

On-road

Tento typ vozů jezdí rychleji a jsou přizpůsobená pohybovat se na asfaltu, či závodění na okruhu. Neměli bychom je do terénu, či míst, kde jsou velké nerovnosti. Jestliže chceme s naším autem jezdit na okruhu měli bychom v úvahu, že bude rozhodující nejen typ vybraného benzínu a technická zdatnost našeho auta, nýbrž také naše schopnosti při jeho tuningu.

 

Off-road

Vozy vhodné hlavně do nerovných povrchů, jak říká jejich pojmenování. Nemají problém projet trávníky, kořeny, či podle na jejich velikosti i jízdu po kamenech.

Slnečné počasie zvýšilo obsadenosť ubytovacích kapacít Aplendu na 100 %

Sieť apartmánových zariadení Aplend zaznamenala v týchto slnečných dňoch babieho leta ažtrojnásobne zvýšený záujem o pobyty vo svojich apartmánových zariadeniach, než tomu bolo v predchádzajúcich týždňoch. Slovenskí, ale aj českí, maďarskí a poľskí turisti prejavili záujem o ubytovanie najmä vo Vysokých a Nízkych Tatrách. Ubytovacie kapacity aparthotelov Aplend boli posledný víkend naplnené na 100 % a v pracovných dňoch na cca 60 %. Tým sa predĺžila sezóna takmer o 40 dní oproti minulému roku.  Informoval o tom riaditeľ spoločnosti Aplend, s. r. o., Martin Rudolf Matejka.

 

,,Slovenskí turisti počas všetkých ročných období dávajú prednosť horám, prírodným jazerám a  kúpeľom. Keď je však veľmi príjemná jeseň s netradične vysokými teplotami, ako v týchto približne dvoch týždňoch, berú si v práci dovolenky, alebo k nám zavítajú cez víkendy. Vtedy pribúdajú celé rodiny s deťmi, so starými rodičmi, či rodinnými priateľmi, ktorí preferujú apartmánové ubytovanie pred hotelovým. V pracovných dňoch sme zaznamenali aj viac dôchodcov, ktorí k nám prichádzajú okrem Česka a Maďarska, aj z Rakúska a Nemecka. Čaro nezabudnuteľnej dovolenky im dotvára atraktívne a zdravé prostredie v našich veľhorách“, povedal R. Matejka.

 

Dodal, že s babím letom sa zhustila aj premávka na cestách, aj keď dopravná dostupnosť do Vysokých a Nízkych Tatier, na Oravu a Malú Fatru je oproti minulosti už čiastočne zmodernizovaná. Diaľničné úseky značne uľahčujú a skracujú čas dopravy turistov z rôznych krajov na severné Slovensko. Problémom je iba stále nedobudovaná časť od Žiliny po Ivachnovú. ,,V prípade veľmi priaznivého počasia cez leto, či babie leto odporúčam cestovať buď skoro ráno okolo 6. hodiny, alebo neskôr večer okolo 19. hodiny. Je to vhodnejšie hlavne pre rodiny  s deťmi, ale aj dôchodcov“, konštatoval R. Matejka.

 

Aplend má pre turistov v ponuke 16 ubytovacích zariadení, z toho priamo vlastní 368 lôžok, 336 má v dlhodobom prenájme a približne 400 spravuje formou marketingovo-obchodnej spolupráce, čiže zabezpečuje ich obsadenosť a predaj pobytov v nich. Medzi najvýznamnejších klientov patria veľké cestovné kancelárie z Čiech, Poľska, Maďarska, Nemecka, Ruska a Ukrajiny. Ponuka firmy je prakticky na všetkých predajných svetových internetových portáloch cestovných kancelárií. Okrem toho ponúka apartmány aj v Bulharsku a Chorvátsku, kde plánuje ďalší rozvoj. Má v pláne pridať kapacity aj v strediskách s termálnymi bazénmi na južnom Slovensku a expanziu do českých lyžiarskych stredísk. Mieni sa sústrediť hlavne na brandový produkt v rekreačno-apartmánovom type ubytovania.

 

Viac informácií je na www.aplend.com