manmark-praha.weebly.com

ManMark:Telefonický pohovor

Telefonické interview se stále častěji stává součástí výběrového procesu. Jde o první kolo předvýběru, které nabízí řadu výhod. Užitečné je zejména úsporou času:

1.        pokud personalista obsazuje pozici na dálku, tedy do jiného místa, než je její pracoviště, ušetří čas na cestu;

2.        pokud personalista obsazuje pozici, na kterou se hlásí velké množství kandidátů, nebo více pozic se stejnou náplní;

3.        telefonické rozhovory bývají stručnější, takže je možné zvládnout projít víc životopisů než osobně, navíc tak může víc lidí dostat šanci;

4.        nedochází ke sjednání zbytečné schůzky, kdy kandidát nesplňuje některý ze základních požadavků nebo má jiné představy o podmínkách a náplni práce.

ManMark pro personální referenty

Pro dobré zvládnutí telefonického rozhovoru je nutné připravit si kritéria, která potřebujeme ověřit a zároveň je to možné telefonicky. Po telefonu v první řadě můžeme probrat s kandidátem podmínky práce a ujasnit si, zda má o pozici stále zájem. Dále můžeme ověřit tzv. tvrdá data, tedy údaje, jako je dosažené vzdělání, znalosti jazyků, vlastnictví ŘP apod. V určitém omezeném rozsahu můžeme také ověřovat měkká data, tedy např. vstřícnost, komunikační schopnosti nebo obchodní předpoklady.

V rámci ujasnění podmínek práce volíme ty informace, které podle naší zkušenosti často ovlivňují zájem kandidátů o pozici. Mezi tyto podmínky patří místo pracoviště, pracovní doba (zejména směnnost), nějaké specifické nároky na pracovní činnost (práci pouze s cizojazyčnými klienty, čistě obchodní činnost, fyzicky náročná práce, práce ve zdravotně závadných podmínkách apod.) a určitě i platové podmínky. U otázek platu ale volí organizace různou strategii. Někdy o penězích hovoří až v poslední fázi výběru, protože nechtějí kandidáta získat nebo naopak ztratit jen kvůli odměňování, snaží se ho motivovat jinak, považují to za důvěrnou informaci nebo se domnívají, že otázka peněz by měla být pro uchazeče až na druhém místě.

Otázky na tvrdá data – (např. řidičský průkaz při výběru obchodního cestujícího). Abychom nevedli klasický pohovor po telefonu, opravdu vybereme jen otázky na ty údaje, které jsou zásadní pro zvládnutí práce.

Jak jsme uvedli výše, ověřovat lze i měkká data. To má však určité omezení, neboť existují dovednosti, které přes telefon prostě neověříme. Velmi dobře ale dokážeme zjistit, jak kandidát komunikuje po telefonu (od přijetí hovoru, srozumitelnost, po příjemnost a přesvědčivost a samozřejmě další), což se nám může hodit např. u asistentek, telefonistek, prodejců po telefonu nebo u pracovníků help-line. Můžeme také prověřit pohotovost, ochotu se přizpůsobit a také prodejní dovednosti předvedením krátkého prodejního rozhovoru. I pro práci s měkkými daty je důležité, abyste si nejdříve stanovili kritéria zásadní pro postoupení do dalšího kola výběrového řízení. Nemá cenu zkoušet kandidáta z prodejních dovedností jen proto, že zrovna víte jak na to.

 A na závěr několik etických zásad značky ManMark, na které bychom neměli zapomínat:

  • informujeme kandidáta na začátku, o jaký rozhovor se jedná, a dáme možnost určit si termín volání, pokud v tuto chvíli nemůže svobodně hovořit;
  • ptáme se jen na to, co v tuto chvíli potřebujeme vědět, „netrápíme“ druhého zbytečně podrobným dotazováním nebo ukázkami práce (jako je ukázka prodejního rozhovoru);
  • zvládáme slušné ukončení hovoru, i pokud zjistíme, že pro nás uchazeč není zajímavý (buď rozhovor standardně dokončíme, nebo umíme rozhovor ukončit dřív vhodným způsobem);
  • každému, s kým mluvíme, dáme vědět, jak výběrové řízení dopadlo (klidně SMS, nebo mailem).

     Telefonické interview při vhodném použití šetří čas i peníze nás personalistů i kandidátů.

ManMark Czech Republic s.r.o.

Prievidzské deti vytvorili z odpadu EKO MESTO

EKO MESTO budúcnosti vytvorili z odpadových materiálov žiaci základných škôl z Prievidze, v rámci tradičného projektu EKOROK S NESTLÉ SLOVENSKO s. r. o. 2011/2012. Každá z ôsmich zúčastnených škôl postavila z papierových obalov, PET fliaš, tetrapakov, či iných materiálov časť mesta, ktorú si vyžrebovala. Víťazom sa stala ZŠ Rastislavova. EKO MESTO, ale aj ďalšie netradičné diela z odpadu, si mohli pozrieť obyvatelia Prievidze v rámci galaprogramu ku Dňu Zeme, na Námestí Slobody v Prievidzi, v piatok 20. apríla 2012. Do EKOROKU sa zapojilo cca 3500 detí, ktoré spolu vyzbierali 128 707 kg papiera. V zbere papiera zvíťazila ZŠ Energetikov s  vyzbieranými takmer 70 kg papiera na žiaka. Informovala o tom organizátorka podujatia Mgr. Božena Gatialová, riaditeľka Centra voľného času Spektrum v Prievidzi.

 

,,Celoročné aktivity prievidzských základných škôl v oblasti environmentálnej výchovy hravou formou EKOROK, sa prezentovali verejnosti už po deviaty raz.  Cieľom podujatia je predovšetkým prehĺbenie záujmu detí i celej verejnosti o problematiku životného prostredia v miestnej komunite. Spoločnosť Nestlé Slovensko podporila vzdelávací program aj tento rok, tentoraz sumou 7000 Eur. Predstavitelia Prievidze, Nestlé a žiaci zúčastnených škôl vyhodnotili a ocenili najlepšie školy a jednotlivcov. V rámci aktivít si deti upratali školské areály, zhotovili netradičné diela z odpadu, nacvičili vystúpenia EKO karaoke a o  týchto aktivitách informovali aj na internete“, konštatovala B. Gatialová.

 

Manažér vonkajších vzťahov Nestlé SR Jozef Mokrý  k tomu povedal: ,,Naša firma je veľmi rada, že sa podarilo vytvoriť silnú tradíciu takéhoto ekopodujatia. Zvlášť nás teší, že prievidzská mládež dostala priestor dlhodobo si budovať pozitívny vzťah k životnému prostrediu hravou formou. Výsledky doterajších deviatich ročníkov sú zaväzujúce a firma Nestlé bude rada podporovať tieto snahy aj v budúcnosti. Nestlé, ako medzinárodná potravinárska spoločnosť, sa vo všetkých krajinách svojho pôsobenia správa ako spoločensky zodpovedná firma, ktorá zdieľa vytvárané hodnoty s komunitou. Je až neuveriteľné, aké umelecké diela vedia deti vytvoriť z odpadu a tým zároveň pripomínajú, že ide o užitočné materiály, ktoré treba ďalej využívať“.

 

Dodal, že spoločnosť Nestlé Slovensko je významným producentom potravinárskych výrobkov s exportom do 24 krajín sveta a aj preto si uvedomuje svoju úlohu pri záťaži na životné prostredie. Ako zodpovedná firma, podporuje ochranu a tvorbu životného prostredia, ktorá sa stala celoštátnym fenoménom, čím sa aj Slovensko zaradilo k tým krajinám, ktorým nie je ľahostajné životné prostredie.

Primátorka mesta Prievidza Katarína Macháčková k EKOROKU uviedla: ,,V našom meste i regióne vnímame Nestlé ako príklad eticky podnikajúcej spoločnosti. Jej prievidzský závod poskytuje nielen pracovné príležitosti, ale aktivity firmy dlhodobo podporujú environmentálnu výchovu mladej generácie. Preto nás teší, že vzájomná spolupráca trvá už deväť rokov a prináša výsledky v zlepšovaní životného prostredia v našom regióne a zároveň kladne vplýva na mladú generáciu. Dúfame, že aj ďalšie generácie detí budú mať možnosť pokračovať v environmentálnych aktivitách  a tešiť sa z čoraz krajšieho a čistejšieho mesta, ku ktorému sami prispievajú“.

 

Doplňujúce informácie a výsledky

 

Jednotlivé základné školy z Prievidze vyrábali tieto časti EKO MESTA:

I. ZŠ S. Chalupku – Škola a ihrisko

ZŠ Dobšinského – Obchodné centrum a kúpalisko

ZŠ Rastislavova – 2 paneláky a park

ZŠ Malonecpalská – Športová hala a štadión

ZŠ Mariánska –  ZOO a kútik pre deti

III. ZŠ S. Chalupku – 4 rodinné domy a botanická záhrada

ZŠ Šafárika  – Firma NESTLÉ a oddychová zóna

ZŠ Energetikov – Eko priemyselná zóna

 

Komisia ocenila nápaditosť a tvorivosť všetkých staviteľov „EKO MESTA“, kde bolo vidieť, že na  projekte pracovali deti 1. aj 2. stupňa, spoločne so svojimi učiteľmi a vychovávateľkami. Fantázia pracovala naplno, o čom svedčia aj rôzne detaily jednotlivých častí eko miest.

Vyhrala ZŠ Rastislavova, na 2. mieste skončila ZŠ S. Chalupku a na 3. mieste ZŠ Šafárika.

 

 

Zber papiera:

 

Ukazovateľ – Prepočet papiera na jedného žiaka

 

ZS

spolu kg

prepočet na žiaka

Mariánska

11 564 kg

36,82

Rastislavova

24 017,5

39,37

Energetikov

33 727

69,68

Malonecpalská

20 231

69,52

I. ZŠ S. Chalupku

5 100

12,56

III. ZŠ S. Chalupku

16 230

48,16

Dobšinského

8 758

24,19

Šafárika

9 080

21,61

Spracovaním jednej tony zberového papiera sa ušetria približne tri tony dreva. Prievidzské deti teda vyzbieraním 128 707 kg papiera ušetrili okolo 386 ton dreva, ktoré by sa muselo vyťažiť a použiť na výrobu buničiny. Tento objem predstavuje 90 dospelých ihličnatých stromov vo veku 60 až 80 rokov.

 

 

Radosť z jari začína cvičením v Expreske

Po zime je ženské telo oslabené, svaly sú ochabnuté a organizmus plný škodlivých látok z nevhodnej stravy. Preto je jar najvhodnejším obdobím pre začiatok pravidelného  cvičenia. Obdobie po Veľkej noci je ideálne pre zlepšenie kondície, detoxikáciu organizmu a tým aj povzbudenie hormonálnej činnosti k pozitívnemu mysleniu. Radosť z pohybu prináša ženám prepracovaný fitnes koncept EXPRESKA, so špeciálnym kruhovým cvičením iba pre ženy. Komplexný cvičebný 30-minútový kruhový tréning zahŕňa prvky kardiovaskulárneho a silového cvičenia zároveň. Posilňuje svaly, spevňuje telo, zrýchľuje metabolizmus, spaľuje tuky a pomáha zredukovať hmotnosť. Informovala o tom držiteľka Master franšízovej licencie Expresky pre Slovenskú republiku Agáta Vargová.

,,Počas sviatkov jari si väčšina žien dopraje nezdravé jedlá. Navyše v zimnom období dámy menej športujú, nemajú pravidelný pohyb. Preto je vhodný čas na jarnú očistnú kúru, ktorej základom je správna životospráva v spojení so športovými aktivitami. Individuálny prístup a zdravý pohyb je súčasťou fitnes konceptu EXPRESKA so špeciálnym kruhovým cvičením len pre ženy. Reaguje na potreby žien, ktorým nevyhovujú klasické fitnes centrá s masovým cvičením spoločne s mužmi. Expreska je jednou z možností, ako si môžu udržiavať zdravé telo aj ducha. Nielenže dámam poskytuje dostatočné súkromie, intimitu, osobný prístup a chráni ich pred zvedavými pohľadmi opačného pohlavia, ale v kombinácii s radami nášho výživového poradcu im poskytuje celkový servis. Naše cvičenie je vhodné pre všetky ženy v rodine, ktoré týmto tréningom môžu začať jarnú očistu organizmu po veľkonočnom období. Navyše im ponúkame atraktívne akcie a súťaže“, povedala A.Vargová.

Dodala, že mesačné členské je iba 20 Eur a jednorázové zápisné 24 Eur. Členstvo je viazané len na osobu, nie na pobočku, kam si chodia ženy zacvičiť. Počet EXPRESIEK rastie každým mesiacom, ku Komárnu, Nitre a Novým Zámkom onedlho pribudnú ďalšie v Bratislave, Senci, Košiciach, Prešove a v Trnave. Členky EXPRESKA môžu využívať aj individuálne poradenstvo výživového poradcu, ktoré majú k dispozícii o 20 % lacnejšie ako ženy, ktoré nie sú zaregistrované. Kruhovým tréningom, určeným len ženám, Expreska oslovuje aj mamičky a staré mamy s dcérami. Pretože, ako športujú rodičia, tak sa budú pohybovať aj ich deti. Motiváciou pre ženy, ktoré sa snažia na jar schudnúť, alebo musia zo zdravotných dôvodov, je práve prebiehajúca súťaž v Expreske „Schudni do plaviek“.

„Klientka, ktorá za tri mesiace schudne najviac centimetrov v páse a v bokoch, získa v súťaži ďalší mesiac cvičenia zadarmo. Dámy, ktoré získajú druhé a tretie miesto, odmeníme 14-dňovým cvičením zdarma. Už v druhej polovici apríla ženy čaká prvé meranie, aby sme mali prehľad, do akej miery je pre ne cvičenie účinné. Okrem toho, je naším cieľom vytvoriť dámsky klub, kde si ženy, ktoré chudnú, vymieňajú navzájom skúsenosti, akými spôsobmi sa dá efektívne schudnúť a pritom sa netrápiť. Preto budeme súťažiť ako tím a vytvorili sme vlastnú ligu chudnutia aj s trénerkami. Výhra bude zaujímavá, nechajte sa prekvapiť“, vysvetlila A.Vargová.

Doplnila, že vždy na konci mesiaca prebieha meranie prihlásených klientiek, pričom sa merajú v páse a bokoch. Tieto čísla sa spočítajú a získa sa tak celkový počet počiatočných centimetrov, o ktoré sú ženy štíhlejšie. V Expreske sa vytvorí priebežné poradie dám, ktoré schudli. Výsledky budú zobrazené v percentách, teda sa neuvádza počet centimetrov v absolútnej hodnote, aby mali možnosť v súťaži uspieť aj štíhlejšie klientky. Súťažiace môžu vymyslieť výhru pre najúspešnejšiu trénerku súťaže „Schudni do plaviek“ v rámci tímu cvičiacich. Svoje kreatívne nápady môžu dámy predkladať v priebehu celej súťaže, ktorá sa skončí v lete, 15. júla.

 

,,Základom efektívneho cvičenia v Expreske je kruhový tréning prebiehajúci po dobu 30 minút na 8 hydraulických strojoch a 8 aeróbnych staniciach. Tie sú logicky usporiadané do kruhu, podľa toho, či sa precvičujú horné alebo dolné partie tela. Vďaka týmto strojom je možné cvičiť intenzívne v aerobnej zóne, čiže v zóne, kde sa najlepšie spaľujú tuky, posilňuje srdce, formuje postava a telo sa dostáva do kondície a zoštíhlenia. Zo začiatku klientkam pomôže trénerka a výživový poradca pri zostavení a nakombinovaní cvikov a výživových doplnkov Expreska. Pomôckou je aj diagnostický stroj, ktorý vie dámam ukázať biologický vek, sleduje ich stav kostí, pomer vody a tuku v ženskom organizme. Keď si zvyknú na zdravý životný štýl, nielenže sa budú cítiť sviežo a pozitívne naladení, ale si aj vyčistia organizmus od toxínov a upravia hmotnosť na prirodzenú úroveň“, uzavrela A.Vargová.

 

Viac informácií je na: www.expreska.sk

 

Kontakt pre záujemcov o franchising v SR:

A.B. MAX, s. r. o.

Spievajúceho mora 1, 945 01 Komárno

Ing. Agáta Vargová

držiteľ Master franšízovej licencie EXPRESKA® pre SR

email: agata.vargova@expreska.sk

tel: +421 948 147 747

 

Kontakt pre záujemcov o franchising v ČR:

EXPRESKA s. r. o.

Plzeňská 990/35, 150 00 Praha 5

Petr Kořínek

konateľ

www.expreska.cz

email: petr.korinek@expreska.cz

tel: +420 733 679 514

 

Montované Garáže

Rozhodli jste se pro koupi plechové garáže a nevíte, jakým způsobem je třeba si připravit podklad pod Vaši plechovou garáž? Není to nic složitého a určitě to zvládne každý běžně zručný muž.

 

 

 

Obecně povrch pro montované garáže musí být předem upravený do vodorovné roviny tak, aby plechová garáž měla potřebnou stabilitu. To můžete provést například úpravou plochy pomocí betonu. Betonová plocha pro budoucí měla být o 15 cm větší, než jsou rozměry plánované garáže, kterou můžete mít ve standardním rozměru pro jeden automobil 3 x 5 metrů nebo větší například pro dvě nebo tři vozidla. V případě, že nemáte možnost zhotovit betonovou celistvou plochu, nabízí se možnost připravit si obvodové základy tzv. patky pod každý roh garáže s plechu. Takto provedené patky jsou dostačující, ale lepší stability docílíte ještě provedením základů také uprostřed bočních stran. Do betonových patek se následně plechová garáž ukotví.

 

 

 

Garáže se vyrábějí v základním provedení z pozinkovaného plechu natřeného základní vzorku. Na přání zákazníka se mohou natřít jakoukoliv barvou ze vzorníku, popřípadě vybavit okny a vraty. Garáže s plechu jsou levnou a jednouchou variantou, jak svůj automobil ochránit před vandaly nebo nepříznivým počasím. Oproti zděné garáži na ně nepotřebujete žádné stavební povolení. Pouze stačí nahlásit jednouchým ohlášením postavení plechové garáže na stavební úřad, který Vám následně vydá souhlas. Plechová garáž Vás vyjde oproti běžné zděné garáži o tisíce levněji. Plechové garáže se pohybují v rozmezí od 10.000,-Kč v základním provedení pro jeden automobil z pozinkovaného plechu s nátěrem a otvíravými dveřmi. S dalšími požadavky na větší rozměry garáže a barevné provedení se cena navyšuje. Avšak ani plechová garáž pro dva automobily nevyjde nikterak draho. Plechové garáže mají hlavní přednost v jednoduchosti a rychlosti vybudování. Za den máte plechovou garáž postavenou a svůj vůz tak můžete ukrýt do bezpečného prostoru. Investice do plechové garáže je tím správným řešením.