Lázně Luhačovice zvýšily za 9 měsíců návštěvnost o 7,7 %

Vývoj klientely v Lázních Luhačovice, a.s. v roce 2014 je příznivý

Lázně Luhačovice, a. s. navštívilo za období leden až září 2014 celkem 25 784 klientů, což znamená nárůst o 1 847 klientů (+ 7,7 %) ve srovnání se stejným obdobím roku 2013. Čeští samoplátci tvořily 66,9 % z celkového počtu klientů, zahraniční samoplátci 10,5 % a klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 22,6 %. Ke zvýšení návštěvnosti došlo především při pobytech hrazených zdravotními pojišťovnami a to u dospělých i dětí, kde v předchozích letech došlo k nejvýraznějšímu poklesu. Informoval o tom generální ředitel Lázní Luhačovice, a.s., MUDr. Eduard Bláha.

„Poptávka po lázeňských pobytech se v tomto roce zvýšila. Po výrazném propadu v předchozích letech tak zaznamenáváme mírné oživení. Předpokládáme, že bychom se letos mohli přiblížit k výsledkům dosaženým v roce 2011, tedy v době před zavedením aktuálně platného indikačního seznamu,“ řekl E. Bláha.

Dodal, že dosažené výsledky při komplexní lázeňské péče dospělých i dětí byly příznivě ovlivněny i možností léčit nových indikací, které rozšířily okruh léčených onemocnění v roce 2012. Patří k nim především léčba pohybového aparátu a nervových onemocnění u dospělých a nemoci kožní, trávicího ústrojí a onkologická u dětí. Také snížení věkové hranice pro léčbu dětí s doprovodem dospělého z 5 let na 1,5 roku mělo kladný vliv na celkové výsledky.

„Uvedené oživení je dáno snahou ministerstva zdravotnictví korigovat necitlivé omezení předchozí vlády a zejména zrušením regulačního poplatku 100 Kč od ledna 2014. Vláda chce na návrh ministerstva zdravotnictví schválit změnu zákona o veřejném zdravotním pojištění. Ta by mohla od příštího roku opět umožnit, aby se pacientům s chronickým onemocněním proplácely až čtyři týdny léčení namísto současných tří. Díky právě připravovaným změnám v lázeňství by tak v dalších letech měly být lázeňské léčebné pobyty hrazené zdravotními pojišťovnami dostupnější většímu počtu lidí. Lázeňským subjektům by pak změny měli po letech nejistoty přinést větší stabilitu,“ uzavřel E. Bláha.

Struktura klientely Lázní Luhačovice v roce 2014 (leden-září)

– Klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 22,6 %

– Tuzemští samoplátci 66,9 %

– Zahraniční samoplátci 10,5 %

 

Struktura pobytových dní v roce 2014

– Klienti s plnou nebo částečnou úhradou od zdravotní pojišťovny 53,1 %

– Tuzemští samoplátci 38,4 %

– Zahraniční samoplátci 8,5 %

Zahraniční klientela

Zahraniční hosté přicházejí i nadále především z Rakouska, Slovenska, Izraele, Německa a Ruska.

Lázně Luhačovice (Lázně Luhačovice, a.s.), jsou největší společností poskytující lázeňské a rekreační služby v Luhačovicích. Zároveň jsou nejnavštěvovanějšími moravskými a čtvrtými nejnavštěvovanějšími českými lázněmi. Vlastní a starají se o lázeňský areál s rozlohou 20 ha, včetně lázeňské kolonády a divadla. Akciová společnost má ve správě i 11 luhačovických minerálních pramenů, z nichž nejznámější jsou Vincentka, Aloiska, Ottovka a pramen Dr. Šťastného.

Do všech léčebných i wellness zařízení, včetně hotelu Alexandria, je přivedena přírodní léčivá voda, která je využívána na uhličité koupele, různé druhy inhalací, kloktání a pitné kúry. Jen v roce 2011 zde bylo poskytnuto 73 215 uhličitých koupelí a 157 385 individuálních inhalací. O klienty se stará sedmnáctičlenný tým zkušených lékařů. Výhodou pro hosty z řad pacientů je také 24 hodinová lékařská i sesterská služba, která je zajišťována jako v léčebnách pro dospělé, tak pro děti.

 

Více informací: www.LazneLuhacovice.cz a www.HotelAlexandria.cz.

Chraňte svůj sluch

Nebezpečí ztráty nebo poškození sluchu je pozvolné, je však nevratné a je doprovázeno celkovým ztížením kvality života bez šance na jeho zlepšení Teprve člověk postižený těžkou nedoslýchavostí ví, jaký význam má dobrý sluch a jak je důležité si jej chránit.

 

Nedoslýchavost z nadměrného hluku se léta drží na přední pozici mezi přiznanými nemocemi z povolání. Vzniká nejčastěji nenápadně a bez bolesti. Ztráta sluchu je pozvolný, zákeřný proces. Nebezpečí poškozující sluch je často příliš pozdě rozpoznáno. Permanentní hluk na pracovišti navíc způsobuje, často nevědomě, stres u zaměstnanců. Stresové situace vytvářejí riziko snížení koncentrace. Toto může mít negativní vliv na pracovní výkon a zvyšuje se riziko úrazu z nepozornosti.

Jednou z možností, jak sluch na pracovišti chránit, je používání ušních zátek uvex high-fit. Tyto výrobky na ochranu sluchu se vyrábí individuálně podle tvaru zvukovodu každého pracovníka.

Díky perfektnímu vytvarování nezpůsobují otlaky ve zvukovodu a nabízí nejvyšší možný komfort nošení s maximální schopností vnímat lidskou řeč a signální tóny. Protože tato individuální ochrana sluchu překrývá pouze menší část vnějšího ucha, nevznikají žádné potíže s nepříznivým působením prachu či potu. Ušní zátky uvex high-fit jsou vybavené filtrem, který lze zvolit podle hlukové hladiny na konkrétním pracovišti. Zhotovení individuálních ušních zátek vyžaduje vytvoření odlitků ušních kanálků. Tyto odlitky zhotovují odborně proškolení pracovníci uvexu přímo na pracovišti zájemce o ušní zátky uvex high-fit.

Dodavatelem těchto individuálních ušních zátek a kompletního sortimentu ochranných pracovních pomůcek značky uvex v České republice je společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.

 

http://www.uvex-safety.cz/cz/produkty/ochrana-sluchu/vyhody-produktu/

Také Vás bolí záda?

Bolesti zad patří mezi nejčastější důvody návštěvy lékaře a mezi nejrozšířenější důvody pracovní neschopnosti. Pro mnohé může být řešením nová metoda léčení – Medicínská tréninková terapie (MTT).

 

Některé bolesti zad jsou krátkodobé a poměrně brzy odezní. Bohužel tomu tak není u všech případů. Bolest zad se může stát úpornou a chronickou. Takováto bolest dlouhodobě znepříjemňuje a omezuje život. Pokud se člověk dostane do situace, že všechny metody léčení doposud zklamaly a hrozí operativní zákrok, který také nemusí být zárukou úlevy od trvalé bolesti, nabízí se ještě jedno řešení.

Jedná se o vysoce efektivní metodu léčby bolestí zad s názvem Medicínská tréninková terapie (MTT). Tato unikátní metoda léčení byla vyvinuta předním německým odborníkem na léčbu bolestí zad Dr. Alfenem.

Medicínskou tréninkovou terapii v Čechách praktikují odborně proškolení lékaři v Lázeňském hotelu Pyramida ve Františkových Lázních. Pro svoji práci mají k dispozici speciální ergonomické přístroje nejvyšší kvality a zejména zkušenosti nabyté přímo v Německu. Tato léčebná metoda je založena na posílení hlubokého svalstva zad. Posílení tohoto svalstva je běžnými metodami nedosažitelné. Lékaři v Lázeňském hotelu Pyramida díky dvěma speciálním tréninkovým přístrojům jsou schopni potřebné svaly posilovat.

Metoda MTT může pomoci řadě pacientů trpících bolestí zad. Jedná se zejména o bolesti způsobené nesprávným držením těla, onemocnění revmatického typu jako je např. fibromyalgie, Morbus Bechterev nebo polyartritida. Uvedená metoda se osvědčila také u svalového selhání a svalových dysbalancí, po operaci páteře, v případě degenerativních změn páteře a při nesprávném zakřivení meziobratlové ploténky nebo výhřezu ploténky, který nevyžaduje operativní zákrok.

Lázeňský hotel Pyramida ve Františkových Lázních a místními lékaři používaná Medicínská tréninková terapie k léčení bolesti zad se stává nadějí pro mnoho lidí, kteří trpí bolestmi zad.

http://zdravejsizada.cz/cs/

Otvorte si predajňu zdravej výživy a podnikajte zdravo

Rozvoj franchisingových maloobchodných prevádzok je dnes v európskych krajinách osvedčeným podnikateľským trendom. V oblasti zdravej výživy sa na Slovensku úspešne presadil franchisingový koncept Norbi Update. Dôkazom toho je otvorenie v poradí už dvadsiatej tretej predajne potravín bez pridaného cukru v SR a to v Kráľovskom Chlmci. Spoločnosť tak poskytuje podnikateľskú príležitosť pre priaznivcov zdravého životného štýlu, predovšetkým tých, ktorí majú skúsenosti s maloobchodom. V sieťach predajní Norbi Update zároveň zaznamenali za prvý polrok tohto roka opäť nárast predaja potravín oproti minulému roku. Na raste tržieb sa tak podpisuje aj rozvoj podnikateľských a marketingových aktivít na slovenskom trhu. Informoval o tom konateľ spoločnosti Update Slovakia s.r.o. Ivan Gallo.

 

,,Podnikateľ musí disponovať osobnostnými predpokladmi, manažérskymi schopnosťami, mať obchodného ducha, skúsenosti s riadením maloobchodu a vedením ľudí, byť cieľavedomý a asertívny, silný hráč, ktorého neodradí ani drobný neúspech. Záujemcom o franchising ponúkame know-how a marketingovú a technickú podporu, ale podnikajú ako samostatné právne subjekty, vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť. Pomáhame im s výberom a lokalizáciou vhodného miesta predajne, ale aj pri rokovaní o výške prenájmu, výbere najvhodnejších obchodných priestorov či spôsobe interiéru prevádzky, od projektovania zariadenia až po jej kompletnú realizáciu vybavenia. Systém je vhodný tak pre samostatné podnikanie, ako aj pridružená činnosť k existujúcim podnikateľským aktivitám. Odporúčame záujemcom dobre zvážiť svoje schopnosti, finančnú situáciu a vôbec  záujem prevádzkovať maloobchodnú predajňu. Po absolvovaní franchisingového semináru s krátkym úvodným školením by mal každý vedieť, či si to môže dovoliť. Semináre pre záujemcov sa pravidelne usporadúvajú v mesačných intervaloch. Zástupcovia spoločnosti sú k dispozícii aj na individuálne poradenstvo k téme podnikania s Norbi Update po dohode v centrále v Komárne,“ vysvetlil I. Gallo.

Dodal, že spoločnosť Update Slovakia s.r.o. plánuje naďalej otvárať pobočky vo všetkých okresných mestách a stať sa lídrom medzi predajcami produktov zdravej životosprávy na slovenskom trhu. Cena licencie je momentálne 6000 Eur bez DPH a zahŕňa chránené územie, priebežnú marketingovú, technickú a organizačnú podporu, teda marketing značky, pravidelné školenia a vzdelávanie personálu a majiteľa prevádzky, neustále riadenie a personálne a právne poradenstvo. Každý majiteľ a zamestnanec musí povinne absolvovať Update akadémiu, ktorú ukončí skúškami. Všetky predajne s plochou od 45 do 60 m2 sú uniformné z pohľadu zariadenia, technického vybavenia, dizajnu a grafiky. Široká ponuka potravín zdravej životosprávy, distribuovaných v rámci franchise systému Norbi Update, je jedinečná svojím zložením. Potraviny majú minimálne o 50 % nižší obsah sacharidov ako klasické potraviny, nízky glykemický index, vyšší obsah vlákniny a bielkovín a vyrábajú sa bez pridania rafinovaných cukrov, bez zvýrazňovačov chutí, syntetických a potravinárskych farbív.

,,Dôvodom neustáleho zvyšovania počtu našich zákazníkov je postupné uvedomovanie si, že zdravie naozaj začína stravou a pohybom. Preto sa čoraz viac odkláňajú od drahých farmaceutických výrobkov s nežiaducimi vedľajšími účinkami a vyhľadávajú odborníkov na zdravé stravovanie, ktorí im pomôžu zmeniť jedálniček. Ešte stále je však vidieť, že cielene po zdravých potravinách siahnu ľudia s civilizačnými ochoreniami, či na podporu chudnutia. Pritom v dnešnej náročnej dobe by už mali byť zaradené do bežného harmonogramu stravovania celej rodiny. Nakupovanie zdravých jedál a ingrediencií je na Slovensku stále doménou žien, alebo špecifických skupín, ako športovcov, ľudí trpiacich ochoreniami, ako diabetes, nadváha, obezita, vysoký krvný tlak, vysoká hladina cholesterolu. Dopyt po farmaceutickom tovare každým rokom klesá spolu s poklesom nákupu liekov. Na druhej strane záujem o stravu Norbi Update v posledných dvoch rokoch prudko stúpol. Tento trend registrujeme najmä pri produktoch, ako čerstvé nízkosacharidové pečivo, cestoviny, sladké a slané pochutiny. Práve tieto druhy sú od začiatku roka najpredávanejšie,“ konštatoval I. Gallo.

 

Sortiment produktov Norbi Update obsahuje 13 produktových radov s viac ako 300 produktami, ktoré sa takmer každý týždeň dopĺňajú o novinky. Patria sem potraviny, ktoré ľudia  každodenne konzumujú, ako chlieb a pečivo, mliečne, mäsové, konzervárenské, cukrárenské výrobky, cestoviny, sladkosti a pochutiny, mrazené produkty, ovocné nápoje a sirupy, cereálie a výživové doplnky, rôzne koreniny a sladidlá, ale aj hotové jedlá či menu. V tomto roku spoločnosť vstúpila aj na český trh, do Veľkej Británie a plánuje expandovať aj do ostatných európskych štátov.

Stravovací systém Update je výnimočný tým, že nič nezakazuje. Podľa I. Galla je účinný s akýmikoľvek potravinami, je však potrebné ich rozdeliť do troch kategórií, ktoré určujú, kedy a čo jesť. V Update predajniach nájdete iba potraviny patriace do kategórie Update 1, čo sú potraviny s nízkym glykemickým indexom (GI) a nízkym obsahom sacharidov, ktoré sa môžu konzumovať od 6. do 22. hodiny.

 

Viac informácií je na www.update.sk

Kontakt pre záujemcov o franchising: franchise@update.sk