Jak na neplatiče faktur

S pozdní úhradou faktur se potýká více než polovina všech registrovaných společností a drobných živnostníků. Platební morálka firem se stále zhoršuje.

 

Pokud jsou služby či zboží dodáno, řada podnikatelů s proplácením faktur otálí. Platit se nikomu moc nechce a šíří se pravidlo, že dodavatel si na své peníze může klidně počkat. Takhle bohužel uvažuje nemalá část podnikatelů a společností. Pravda, jsou mezi nimi i tací (a doufejme, že jich je většina), kteří by zaplatili, ale prostě na to nemají. Druhá, neméně početná skupina uvažuje tak, že by ráda zaplatila včas, ale nemůže. Obchoduje totiž s první skupinou. Tedy s těmi, co mají na placení dost času. Případně obchoduje s podnikateli a společnostmi, kteří jsou na tom úplně stejně jako oni a čekají na peníze od svých neplatících zákazníků. Tím se řada firem dostává do kolotoče, zvaného druhotná platební neschopnost. Pak existuje ještě třetí skupina a to jsou ti, co vždy platí včas. Mají dostatek prostředků k tomu, aby za každých okolností plnili své závazky podle stanovených dohod. Ale proč oni mohou a mají na to? Jeden ze základních důvodů je ten, že efektivně předchází vzniku nedobytných pohledávek. Dokázali eliminovat neplatící zákazníky, případně využít všech prostředků k tomu, aby své peníze dostali včas. Stávají se tak společnostmi, se kterými všichni rádi obchodují. Velmi nízká míra rizika pro jejich dodavatele se stává důkazem solidnosti a může být zdrojem dalšího profitu společnosti.

Pokud je pohledávka vymáhána do 30 dnů po splatnosti, a to za použití všech dostupných prostředků, je úspěšnost zpravidla vyšší než 90%. Jestliže se vymáhání prodlouží na 60 dnů už je to méně než 70% a pak už šance na úspěšnost rapidně klesají. Nejhorší je nedělat vůbec nic a jen čekat, až dlužník zaplatí, v tomto případě jsou šance opravdu malé.

Základní doporučení při vymáhání pohledávek – nevyčkávat dlouho a být při vymáhání a upomínání důslední. Abyste si byli jisti, že budete ve vymáhání svých peněz důslední, využijte službu Upomínkový systém nezaplacených faktur Reminders od společnosti Reminders s.r.o. z Berouna. S touto službou budete určitě důslední a o vaší důslednosti bude informován okamžitě i váš zákazník, když od vás obdrží fakturu.

http://reminders.cz/web/o-pohledavkach/statistika/

http://reminders.cz/web/spolecnost/napsali-o-nas/jak-na-neplatice-faktur/

Zvažujete založení firmy (s.r.o.)?

Založení společnosti nebylo nikdy jednodušší. S firmou Profi-kancelář, která patří mezi nejlepší poskytovatele služeb z oblasti zakládání společností a jejich sídel, můžete být vlastníky nové společnosti již do 10 dní.

Kompletní servis včetně poradenství k založení firmy

Pokud chcete ušetřit čas strávený na úřadech nebo strávený čtením zákonů, pak je pro vás nejlepší využít služeb specialisty v oboru. Základní služby společnosti lze rozdělit na poradenství a kompletní servis.

Při poradenství dochází ke konzultacím s našimi specialisty v oblasti obchodního právo a obchodních korporací, kteří vám rádi pomohou se založením vaši s.r.o.. Poradí vám, jak při zakládání postupovat, co vše k založení potřebujete a na co si dát pozor. Profesionální vystupování a individuální přístup je samozřejmostí.

Nechte založení s.r.o. na odbornících

založení nové firmy s.r.o.Pokud se ovšem rozhodnete přenechat založení s.r.o. na odbornících, určitě neuděláte nic špatně. Ba naopak, po detailní konzultaci a vyslechnutí všech vašich požadavků je notářsky ověřený podpis jediné, co společnost dále potřebuje. Pomocí něj je firma Profi-kancelář schopna rychle, levně a kvalitně založit vaši firmů již do 10 dnů.

Firma, řídící se heslo „rychle nebo zdarma“ vám poskytne garanci a plynulosti a to s tou podmínkou, že pokud se z jakýchkoliv důvodů nepodaří splnit lhůtu pro založení, dostanete slevu na další služby až do výše 100 %.

S.r.o. na klíč a Ready-made

Společnost nabízí dvě varianty založení společnosti. První je s.r.o. na klíč, kdy dochází ze strany specializované společnosti ke kompletním servisu složeného z osobní konzultace, přípravy všech potřebných dokumentů, notářskému zápisu, živnostenskému oprávnění, registraci na obchodním rejstříku a na finančním úřadu, což vyústí až v samotný vznik vaši společnosti. Založení společnosti je hotové do dvou týdnu s garancí plynulost.

Druhá varianta je varianta s názvem ready-made, kdy dochází k zakoupení již existující firmy. Společnost Profi-kancelář zajistí komplexní servis při provádění změn. Výhodou je, že můžete obchodovat hned při převzetí firmy.

Sídlo společnosti

Jsou věci, které v podnikání platí již od nepaměti. Jednou z nich je bezesporu vytváření pozitivního dojmu navenek a snaha prezentovat se jako seriózní podnikatel, od kterého si každý s důvěrou zakoupí produkt, službu nebo s ním uzavře obchod. Mezi jednu z věcí, která vám pomůže zlepšit prestiž vaší společnosti je v České republice bezpochyby sídlo společnosti na lukrativní adrese. Když lukrativní adresa, tak samozřejmě v centru Prahy. Možností jak dnes získat sídlo na atraktivní adrese je naštěstí celá řada. Jednou z nich je pořízení virtuálního sídla na atraktivní pražské adrese dle vašeho přání a překvapivě vás nebude stát mnoho peněz. 

Sídlo společnosti je velmi důležité

Sídlo firmy, ač se to nemusí zdát, je velmi důležité. Taková prestižní a dobrá adresa vám v budoucnu může zajistit mnohem více zakázek a nových klientů. Firmy, které takovou adresu mají, vypadají prestižněji, důvěryhodněji. Proto si je klienti vybírají. Pokud se společnosti stěhují na lepší a prestižnější adresu chtějí obvykle minimalizovat rizika a vypadat lépe. Upřímně, raději si vyberete firmu, která sídlí v centru Prahy, než firmu, která má sídlo někde na vesnici, nebo na samém okraji Prahy. Jestliže nutně nepotřebujete mít kancelář k dispozici denně, ale jen na občasné schůzky, je pro vás rozhodně dobré umístit sídlo své firmy do virtuální kanceláře v centru Prahy.

Zřiďte si virtuální kancelář v Praze

Sídlo firmy v centru Prahy je tou dobrou volbou pro vás, pokud chcete posunout své podnikání na vyšší úroveň a zároveň si zajistíte lepší dostupnost k úřadům. Pokud navíc zvolíte také služby virtuální kanceláře, rozhodně tím vaše náklady na kancelář výrazně klesnou a vy se tak dočkáte výrazné měsíční úspory. Nebudete muset platit nájem prostor, elektřinu, vodu a podobně.

Hledáte investora?

Máte zajímavý business plán, ale nemáte finanční prostředky na jeho uvedení do života? Jedním z řešení může být vyhledání privátního investora (Business Angel).

 

Business Angel přináší potřebný kapitál do začínajících projektů. Investice je obvykle aktivní, přičemž investor chce být zainteresován v podniku. Investice je realizována spíše formou základního jmění společnosti (přímá investice).

Dříve, než začnete investora hledat, je nutné připravit potřebné podklady a informace. Pro první kontakt je nutné mít k dispozici základní informace o projektu, informace o současném stavu firmy a jejím vývoji do současnosti, business plán, informace o potenciálu trhu a tržních příležitostech, finanční rozvahu, informace o dosavadních zkušenostech a zkušenostech týmu a výhled na příští rok.

Pokud na základě těchto informací potenciální investor projeví zájem o investování do vašeho projektu, je vhodné zjistit si co nejvíce informací o tomto investorovi a posoudit vhodnost spolupráce.

Při výběru investora a možnosti navázání spolupráce s konkrétním investorem byste měli posuzovat výběr dle strategické a finanční vhodnosti – kvalifikace, nefinanční výhody, vybavení, mediální kanály, dále pak zájmy investora, jeho historie a strategie investování.

Před tím, než poskytnete potenciálnímu investorovi podrobně zpracované informace, je vhodné sepsat s ním smlouvu o mlčenlivosti.

Pokud dojdete do fáze, že vaše základní nabídka vážně zaujme potenciálního investora a vy si základním šetřením zjistíte, že tento investor by mohl být pro spolupráci vhodný, je nutné podrobně prezentovat váš projekt – je pochopitelné, že vhodnější je prezentace osobní než pouhé zaslání písemných informací.

Aby vaše prezentace na investora maximálně zapůsobila, je nutné si dát pozor na řadu aspektů. Musíte si uvědomit, čeho vaší prezentací chcete dosáhnout a za tímto cílem musíte jít. Ze získaných informací o potenciálním investorovi byste měli zvolit vhodnou formu prezentace – důraz je kladen na první dojem. Informace, které investorovi prezentujete, musíte být schopni doložit věrohodnými argumenty. Samozřejmostí musí být dochvilnost, vhodné oblečení a sebejisté vystupování.

Pokud se rozhodnete pro svůj projekt vyhledat investora, určitě se vyplatí využít předem poradenských služeb odborníků. Zájemcům o radu, jaké podklady pro jednání s investorem připravit, jak s ním jednat a jak svůj projekt prezentovat poradí pracovníci marketingové agentury ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost/