Dopravci, čtěte objednávky přepravy důsledně.

Pokud speditér ve své objednávce pro dopravce uvede konkrétní požadavky, musí se jimi dopravce řídit nebo musí předem písemně dohodnout jiné podmínky přepravy. Nedodržením požadavků uvedených v objednávce se dopravce dopouští hrubého nedbalostního jednání.

 

V poslední době se množí škody, kdy speditéři uvedou do objednávky pro dopravce nutnost během transportu parkovat na hlídaných či doporučených parkovištích, což je nutné v případě potřeby doložit účtenkou za parking. Dopravci objednávku podepíší, ale pokyn poruší a parkují kdekoli, jak vycházejí pauzy AETR. Když pak dojde ke škodě (nejčastěji krádež při pauze), požaduje speditér uhradit škodu v celkové hodnotě zboží dle čl. 29 Úmluvy CMR a nikoli jen do výše přepočtu hr. váhy dle čl. 23 Úmluvy CMR. Speditéři se odvolávají právě na to, že dopravce porušil podmínku objednávky a že se dopustil hrubě nedbalostního jednání.

České soudy toto vyhodnocují jako hrubou nedbalost i když řidič učinil další kroky k minimalizaci nějakého ohrožení. Soudy dávají za pravdu speditérovi a dopravce musí uhradit celou škodu. Může se jednat opravdu o obrovskou finanční částku, proto je důležité dbát na prevenci.

Je nutné dodržovat podmínky přepravní smlouvy nebo předem dohodnout písemně jiné podmínky přepravy. V opačném případě se určitě vyplatí přepravu odmítnout.

Pokud dopravce pro přepravu angažuje subdopravce, musí uvést v objednávce stejné podmínky, jaké zadal speditér.

Pokud už dojde k porušení podmínky objednávky přepravy a speditér dopravce učiní odpovědným z hrubé nedbalosti, měl by dopravce toto odmítnout a napsat, že souhlasí se svou odpovědností pouze do výše dle čl. 23 Úmluvy CMR. To ještě neznamená, že se dopravce zbaví odpovědnosti, ale speditér nemůže nafakturovat rovnou celou částku, ale bude muset dopravce zažalovat, aby soud hrubou odpovědnost prokázal.

Toto platí analogicky pro veškeré podmínky, které jsou vyspecifikované v objednávce přepravy, např. na zákaz překládky nebo ručení za náklad v jeho celkové hodnotě, i když nebyla určená cena zásilky nebo zvláštní zájem na dodání. Tato podmínka sice odporuje Úmluvě CMR, nicméně dle vyjádření právníků jakmile se na tom obě strany smluvně dohodli, je platná. Je tedy nutné číst celou objednávku přepravy a někdy i zvláštní podmínky, kterými se objednávka přepravy řídí a které fyzicky nejsou součástí objednávky přepravy.

Mezi základní prvky prevence patří důsledné přečtení objednávky a samozřejmě kvalitní pojištění dopravce na možná rizika. O způsobu a rozsahu pojištění se určitě dopravcům vyplatí poradit s odborníky. Mezi nejzkušenější poradenské firmy se zaměřením na zprostředkování pojištění pro dopravce patří společnost EKONSERVIS-CZ s.r.o. Společnost EKONSERVIS-CZ zajistí svým klientům maximálně výhodné pojistné smlouvy, povede správu pojistných smluv a v případě pojistné události zajistí její likvidaci.

http://www.ekonservis.cz/pojisteni

http://www.ekonservis.cz/clanky

http://www.ekonservis.cz/clanky/dopravci-ctete-objednavky-prepravy-dusledne

Přímý marketing

Přímý marketing neboli direct marketing je marketingová komunikace využívající přímého kontaktu mezi zadavatelem a adresátem.

 

U všech forem direct marketingu (direct mailing, direct e-mailing, telemarketing) je velice důležitá práce s databázemi. K dosažení maximální účinnosti jednotlivých kampaní je potřeba kvalitní a obsáhlá databáze potenciálních zákazníků s maximálním množstvím firemních údajů.

Mezi nejúčinnější formy direct marketingu stále patří direct mailing – adresné rozesílání zásilek.

Účinnost direct mailingové kampaně je přímo závislá na kvalitě a výběru databáze oslovovaných adresátů, na atraktivitě rozesílaných informací a na způsobu oslovení a komunikace s adresátem.

Proč je účinnost adresného rozesílání reklamních informací tak vysoká? Každý určitě otevře obálku, na které je jeho jméno. Každý se podívá na obsah a prohlídne si sdělení, který je určeno právě pro něj a je z jeho oboru. Vhodnou formou sdělení, nevšedním oslovením příjemce a sestavení sdělení tak, aby bylo v souladu s očekáváním příjemce, určitě účinnost kampaně výrazně zvýší.

Další výhodou direct mailingu je snadná tvorba zpětné vazby, prostřednictvím které je úspěšnost a efektivitu jednotlivých kampaní snadno měřit a vyhodnocovat.

Cílem reklamních kampaní je zaujmout, oslovit a upoutat potenciálního zákazníka. Toho lze dosáhnout také pomocí kreativního řešení zásilek. Pokud si uvědomíme, že každý člověk vnímá informace pomocí všech svých smyslů, nabízí se působit na adresáta formou, která zasáhne více smyslů. Je vhodné u zásilky pracovat s barvami, tvarem a u poštovní zásilky lze využít i vůni.

Jak nejlépe a nejefektivněji naplánovat a realizovat direct mailingovou kampaň nejlépe poradí pracovníci zkušené direct mailingové firmy. Mezi nejzkušenější společnosti zabývajícími se direct marketingem a spravující kvalitní databáze patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Společnost ANERI navíc poradí či pomůže s celkovou marketingovou koncepcí a PR firmy.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/direct-marketing/direct-mailing

http://www.aneri.cz/cs/aktualne

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/primy-marketing

Aby se oči neunavily

Ochranné pracovní brýle mají oči nejen chránit, ale jejich účelem je také maximálně optimalizovat vidění. Samozřejmostí je, že kvalitní ochranné brýle nesmí uživatele omezovat a působit otlaky.

 

uvex i-3 AR jsou inovované ochranné pracovní brýle s oboustranným antireflexním povrstvením. Jejich vysoká propustnost světla poskytuje optimální vidění v každou denní dobu. Oboustranné antireflexní povrstvení umožňuje světelnou propustnost více než 96,5% a poskytuje ochranu 100% proti UV záření. Rušivé odrazové reflexy jsou tím efektivně potlačeny.

Extrémně měkké a nastavitelné nosní opěrky softflex zaručují v každé poloze pevné držení a zvlášť příjemný pocit při nošení. Variabilita sklonu straniček brýlí umožňuje individuální nastavení pro optimální překrytí očí. Měkké softflex ukončení straniček zajišťuje pevné držení bez otlaků.

Ochranné brýle uvex i-3 AR jsou vhodné zejména při odečítání kontrolních parametrů nebo při práci s předměty odrážejícími světlo. Tyto pracovní brýle jsou doporučené jako optimální vybavení pracovníků pracujících v místech s kombinací přirozeného a umělého světla. Ve spojení s vynikajícím komfortem nabízí uvex i-3 AR nejlepší předpoklady pro nošení jako ochranné brýle, které jsou oblíbené a kdykoliv umožňují dobré vidění.

Ochranné brýle uvex i-3 s jejich inovativními vlastnostmi jsou perfektním příkladem brýlí, které kombinují funkci a komfort s vysokou úrovní bezpečnosti.

Dodavatelem ochranných pracovních brýlí uvex i-3 AR a kompletního sortimentu ochranných pracovních pomůcek špičkové kvality v České republice je společnost UVEX Safety CZ, k.s. z Rychnova nad Kněžnou.

http://www.uvex-safety.cz/cz/produkty/ochrana-zraku/vyhody-produktu/model/131/modelName/uvex-i-3/

Dezinfekce

Cílem dezinfekce je likvidaci choroboplodných zárodků a plísní ve vnějším prostředí. Dezinfekce se jako součást úklidu používá zejména v potravinářských provozech, ve zdravotnictví, v prostředcích hromadné dopravy a při úklidu sociálních zařízen (WC, sprchy apod.).

 

Dezinfekce se provádí pomocí chemických, fyzikálních či kombinovaných postupů. Odborně prováděná dezinfekce je významným prvkem v boji proti šíření a vzniku nebezpečných nemocí a epidemií. Při každém dezinfekčním zásahu je nutné dodržovat správný postup, tak aby zásah byl maximálně účinný a zároveň maximálně šetrný k životnímu prostředí. Odborně proškolení pracovníci, kteří provádějí dezinfekci, nejprve prozkoumají daný prostor a zvolí vhodný technologický postup a použité přípravky. V případě likvidace plísní je důležité odstranit příčinu vzniku plísní. Samotný dezinfekční zásah začíná důkladnou mechanickou očistou prostoru a následným použitím vhodných dezinfekčních prostředků. Součástí profesionální dezinfekce je také zápis o provedeném zásahu a určení termínu další dezinfekce.

Základem maximální účinnosti dezinfekčního zásahu je jeho správné provedení a výběr vhodného dezinfekčního prostředku. Správně zvolený dezinfekční prostředek by měl mít dobrou mikrobiologickou účinnost s vysokou spolehlivostí při krátké době působení. Přípravek nesmí poškozovat dezinfikované materiály a musí být akceptovatelný pro okolí, ve kterém je používán. Dezinfekční přípravek nesmí poškozovat zdraví uživatele a musí být šetrný k životnímu prostředí.

Dezinfekci v potravinářských provozech, ve zdravotnictví a veškeré zásahy většího rozsahu by měli provádět odborně proškolení pracovníci firem se specializací na dezinfikování prostor.

Jednou z firem specializujících se na dezinfekci je společnost de Wolf GROUP s.r.o. z Chebu. Tato společnost provádí dezinfekce stravovacích a zdravotnických zařízení, bytů, prostředků veřejné dopravy i automobilů. Zárukou kvality dezinfekcí prováděných společností de Wolf je nejen její členství v oborových asociacích a odborná certifikace, ale zejména reference firem, které její služby v oblasti dezinfekce již po řadu let využívají.

http://www.dewolf.cz/tag/dezinfekce

http://www.dewolf.cz/kontakt/clanky

http://www.dewolf.cz/kontakt/clanky/dezinfekce2016